Leave ترک کردن، آهنگی از گروه shamRain

i really have to leave now واقعن مجبورم ترکت کنم
can't stay here anymore
دیگر نمیتوانم اینجا بمانم
no more
نه دیگر
we've come too far
  از هم بسیار دور شدهایم
not another day no more
نه حتا یکروز دیگر هم، نه
there is no return
راه بازگشتی نیست
no words to explain
توضیحی وجود ندارد
no excuses left to make
عذری نمانده که ساخته شود
there is no one to blame
کسی مقصر نیست

Blame,…Blame?مقصر، مقصر؟
there is no one else to blame but me
کس دیگری مقصر نیست، جز خودم

i've lost myself
خودم را گم کردهام
and i lost you
و تو را هم
things are not well
 چیزها درست پیش نمی‌روند
i know you see it too
میدانم که تو هم میدانی
no they're not well
نه اصلن چیزی درست پیش نمیرود
i know you feel it too
میدانم که تو هم حس میکنی
there is no return
بازگشتی نیست
no point of going on
نه جایی برای رفتن
all excuses that we made
همهی بهانهها را ساختهایم
there is no one to blam
  کسی هم مقصر نیست

Blame,…Blame?مقصر، مقصر؟
there is no one else to blame but me
 هیچکسی جز من 

  

در شبی گرفته در ماه اکتبر سال دوهزار (مهرماه 1379) در فنلاند ایده‌ی ساختن یک گروه موسیقی که آهنگ‌های آرام را با الهام از خواب اجراکند به سر متی و جین زد. در طول زمستان هم‌آن سال چند آهنگ نوشته و ضبط شد. آن‌ها به خواننده‌ای احتیاج داشتند که آهنگ‌هایی که ساخته بودند را بخواند. از میکا خواستند تا به گروه بپیوندد. پاییز سال بعد صدای میکا و آهنگ‌های آن‌ها گروه راک ShamRain را پدید آورد.

سال 2002 آهنگ‌های بیش‌تری نوشتند. یک گیتاریست ثابت به گروه پیوست. کمی بعد آهنگ "سقوطم را ببین" به عنوان اولین آهنگ گروه ضبط شد. ضبط‌های بعدی اولین آلبوم گروه را به اسم "گردش در دنیای تهی" پدید آورد.

 

مجله‌ی MusicTap در مصاحبه‌ای که با این گروه کرده از آن‌ها معنی نام گروه را پرسیده:

MT: چه چیزی پشت معنی shamrain   هست؟ من معنی sham رو می‌دانم، هم‌این‌طور هم معنی Rain رو، ولی این دوکلمه با هم معنی عجیبی می‌ده‌ن.

Mati: برای ما، این کلمه معنی دقیق انزوا و افسرده‌گی‌ست. مثل این‌که شما در ابعاد غیرواقعی در حالی که بارانی دائمی روی سرتان می‌باره، راه بروید.

MT: ترسناکه. چه‌طور  shamrain رو تعریف می‌کنی؟

Mati: جواب هم‌چین سئوالی همیشه برام سخت بوده. برای من، گروه قسمت بزرگی از زنده‌گی‌م رو تشکیل می‌دهد. بیش‌تر وقتم رو می‌گیره و البته لذت‌بخشه و راه خوبی برای ابراز احساساتم هست. ولی چه‌طور تعریف ش کنم؟ دل‌م می‌خواد این‌جوری فکر کنم که اگه حتا موسیقی ما اندوهگین و تاریکه، ولی بسیار زیبـاست. Shamrain  همکاری پنج موسیقی‌دان هم سلیقه هست که می‌خواهد اثری زیبـا در این دنیا افسرده بسازه.

 

آهنگ Leave  از آلبوم SomePlace else ، آهنگی‌ست که می‌توان بارها و بارها گوش داد. موسیقی آن جذبه‌ی گرداب‌مانندی دارد که اگر گوش شما اتفاقی هم آن را بشنود نمی‌تواند از شنیدن خودداری کند. هم‌راه صدای میکا، خشونت پنهانی ا‌ست که وقتی ترانه به خط "مقصر" می‌رسد، رو می‌شود. خواننده فریاد می‌کشد که "مقصر کی‌ست مقصر کی‌ست؟؟" و بعد صدای خواننده به ارامی، پایین می‌آید و -گویی با شرمنده‌گی ملال‌واری- می‌خواند: "چه کسی جز من؟"

  دانلود آهنگ Leave از گروه ShamRain [+]

ویدیوی آهنگ Leave در YouTube ]+[

 

نظرات 5 + ارسال نظر
محمد غلامی پور یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:20 ق.ظ http://www.mim509.blogfa.com

مرسی .مثل همیشه عالی .کلا فنلاندی های باند های موسیقی شاهکاری دارن .
.
.
.
با شعر -خودکفایی ملی -به روزم

امید جمعه 5 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:45 ق.ظ

عالیه...
میدونی به این سبک می گن melancholic rock?
ممنون از معرفی این آهنگ.

سروش سه‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:32 ق.ظ http://golchinmusic.blogfa.com

آهنگ Raindrops از شمرین خیلی قشنگه حتما شنیدی

میم.ا جمعه 27 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:49 ب.ظ

shine on u crazy diamnod
thx

احمد سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:48 ب.ظ http://music-life2011.blogfa.com/

من متنشو گذاشتم تو وبلاگم واقعا آهنگ قشنگیه
دانلودشم فیلتر کردن ولی من خودم دوباره تو یه سایت دیگه آپلودش میکنم تا دانلودش کنن
بازم ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد